Zadania Turniejowe w tegorocznej edycji Ligi Robotów zostały podzielone na 3 kategorie: Zadanie Praktyczne, Programowanie, Wyścig. Zadanie Praktyczne podczas turnieju polega na rywalizacji ze sobą dwóch robotów (drużyn). Każda z drużyn ma za zadanie zdobyć jak największą liczbę punktów za wykonanie określonych zadań na macie.
Idea Ligi Robotów została oparta na tzw. kierunkach STEAM (ang. science, technology, engineering, art, mathematics), które zakładają łączenie i przenikanie się najnowszych osiągnięć nauki, inżynierii, technologii, a także sztuki i matematyki. Edukacja oparta o kierunki STEAM, a realizowana w ramach Ligi Robotów, ma wspierać rozwój takich kompetencji przyszłości, jak: kooperacja, kreatywność, krytyczne myślenie i komunikacja. Promowanie robotyki i nowoczesnych technologii w formie twórczych wyzwań i nauki przez zabawę, pozwala na wszechstronny rozwój uczniów i ich talentów.